ذرت دانه ایی| روس|فریدون کنار|قیمت ۹۳۵۰ تومان

۹,۳۵۰ تومان

و ارسال رایگان

ذرت دانه ایی وارداتی از کشور روسیه -فریدون کنار-تحویل کف انبار -قیمت هر کیلو 9450 تومان

دسته: برچسب:
گزارش سوء استفاده

ذرت دانه ایی

ذرت دا نه ایی با نام علمی zea mays یکی از انواع غلات است.و خاستگاه آن قاره آمریکا بوده است .ولی امروزه در سراسر جهان کشت شده و بیشترین مزارع کشت بعد از گندم ،برنج و جو را به خود اختصاص داده است.

این گیاه سرشار از کالری و فیبر است.

ذرت شیرین یکی از پر طرفدارترین انواع ذرت در جهان است.

کشورهای برتر در تولید ذرت در جهان

ده کشور برتر در تولید ذرت در دنیا امریکا،چین،برزیل،آرژانتین،مکزیک،اوکراین،هند،اندونزی،روسیه و کانادا میباشند.

مصرف ذرت در ایران

در ایران بیشترین مصرف ذرت به ذرت دامی اختصاص دارد که از کشور های روسیه ،اوکراین و برزیل  وارد می شود.

قیمت ذرت روس

قیمت ذرت اوکراین

البته در ایران ذرت دامی کشت میشود وبه دلیل چهار فصل بودن ایران در اکثر مناطق ایران کشت ذرت امکان پذیر است.اما بیشتر ذرت کشت شده در ایران به صورت علوفه ذرت و قبل از رسیدن دانه های ذرت به صورت علوفه دامی برداشت شده و برای مصرف دام در دامپروری های صنعتی سیلاژ میگردد.

کشت ذرت

مراحل کشت و داشت و برداشت ذرت به صورت کاملا مکانیزه انجام میشود . و به همین دلیل امکان کشت این گیاه در مساحت های زیاد و مزارع وسیع امکان پذیر میباشد.

ذرت یک کشت نسبتا پر آب بوده ونسبت به سرما بسیار حساس است.به همین دلیل در ایران در مزارعی که از این گیاه به عنوان کشت دوم استفاده میکنند امکان برداشت دانه ذرت وجود ندارد و باید قبل از رسیدن سرما ودر اولین ماه از پاییز برداشت انجام شود وگرنه محصول دچار سرمازدگی میشود .به همین خاطر علوفه ذرت را برداشت میکنند.

بنابراین در مناطقی از ایران که از این کشت به عنوان تنها کشت در سال استفاده میکنند امکان برداشت دانه ذرت وجود دارد.

که البته همانطور که گفته شد در کشور ما بیشتر ذرت را به صورت علوفه دامی برداشت میکنند.

چاپر علوفه ذرت چیست؟

بوته ذرت را قبل از رسیدن دانه ها و زمانی که دانه ها هنوز کاملا نرسیده اند با دستگاه های برداشت علوفه (چاپر)به صورت ریز خرد کرده و در دامپروری ها در انبار های مخصوص این کار به نام (سیلو) سیلاژ میشود.ودر طول چند ماه از آن برای تغذیه دام استفاده میگردد.

چاپر انبار شده در سیلو به مدت چهل روز به صورت سر پوشیده نگهداری میشود تا به حالت تخمییری برسند و االکل آزاد شده از آن برای دام مناسب شود.

از آنجایی که ذرت جزء گیاهانی است که دارای کالری و فیبر بالایی است و علوفه سبز آن دارای کارتن و ساقه ها و کلاله های آن غنی از ویتامین D است  سیلاژ ذرت امروزه به صورت گسترده در سراسر جهان برای تغذیه دام استفاده میشود.

این خوراک جهتت تغذیه دام در زمستان و برای گاوهای شیری جهت افزایش شیر ودام های پرواری جهت پروار شدن بسیار مناسب است و دامپروری های صنعتی از این خوراک به عنوان خوراکی ارزان و مغذی برای پرورش دام های خود استفاده میکنند.

از انواع غلاتی که به عنوان علوفه دامی و به صورت سیلاژ برای دام میتوان استفاده کرد میتوان ذرت،ذرت خوشه ایی،گاورس،جو وگندم اشاره کرد.

چاپر سیلاژ بسته بندی

علوفه ذرت سیلاژ بسته بندی

در برخی از شرکت های صنایع تبدیلی کشاورزی علوفه ذرت سیلاژ شده را با استفاده از دستگاه های بسته بندی در بسته های ۳۰و۱۰۰و۱۰۰۰ کیلوگرمی بسته بندی و به دامپروری ها عرضه می نمایند.

از آنجایی که هزینه های احداث و نگهداری از سیلو ها بالا بوده و همچنین به خاطر هدر رفت مقدار قابل توجهی از علوفه در سیلو ها به علت کپک زدگی ونگهداری نامناسب و خطر ایتلا دام به بیماری ها در صورت مصرف علوفه کپک زده امروزه استقبال از سیلاژهای بسته بندی رو به افزایش بوده و دامپروری ها به خصوص دامپروری های کوچک مایل به استفاده از این نوع سیلاژ میباشند.

قیمت سیلاژ بسته بندی نسبت به سیلاژ تازه گران تر بوده ولی به علت داشتن بسته بندی مناسب قابل نگهداری حتی در فضای باز بوده و افت و خطر خرابی سیلاژ تازه را ندارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

.محصول خریداری شده باید در شرایط اولیه باشد و بسته بندی آن مخدوش یا باز نشده باشد

.قبل از تخلیه بار باید برگشت داده شود

.هزینه حمل از حساب شما کسر شده و مابقی به شما باز پرداخت میشود

.در صورت تخلیه بار ،بارقابل بازگشت نمی باشد

درخواست محصول

داده‌های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب‌سایت، برای مدیریت قابل مشاهده و به آن‌ها دسترسی دارد، برای اهدافی که درحریم خصوصی ما وجود دارد این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

X
ذرت دانه اییذرت دانه ایی| روس|فریدون کنار|قیمت ۹۳۵۰ تومان
۹,۳۵۰ تومان

پیمایش به بالا